Chalkis motoclub

1 april 2018 - Chalcis, Griekenland

Na een moeizame nacht op de luchthaven van Bangkok, kunnen we eindelijk de vlieger op naar Singapore waar we nog eens 14 uren moeten wachten.
Deze luchthaven is perfect om uw tijd te vullen. Na het verlaten van het vliegtuig staan er in de eerste gang verschillende massagastoelen die de zware voeten en onderbenen aanpakken, zolang je wil. Daarna ontdek je een cinemazaal met zes verschillende films, goed voor de komende uren. Computers met internet op verschillende plaatsen. Allerlei spelconsoles, voor ieder wat wilds. Kortom, uw tijd is meteen gevuld. En wel te verstaan, allemaal gratis en voor niets!!
Heb je een hongertje, geen probleem. Genoeg foodstalls waar uw maag heel gelukkig van wordt.
Heb je geen geld meer en toch dorst, daar is aan gedacht, drinkfontijntjes waar je maar wil.
En voor we het wisten konden we midden in de nacht plots inchecken.

Na een lange vlucht landen we in de ochtend in Athene. We vliegen namenlijk zes uur tegen de tijd in. Elf graden wordt ons gemeld brrrr. Gelukkig scheen de zon waarna we eens buiten de luchthaven ons meteen opwarmden in de zonnestralen. We komen dan ook van meer dan 30 graden.

Een trein, nog een trein, een kleine wandeling en we staan voor het tandenlab van Giannis. Het is ook dankzij hem dat de motor een huisje had voor de afgelopen vijf maanden.
Hij gaat meteen met ons mee naar de motoclub waar onze moto staat te pronken in de living. Wow wat een leuk weerzien!
De nodige onderdelen worden gewisseld en na enkele keren proberen te starten... jaaaaaah schiet deze in gang, geweldig!

Giannis neemt ons in de namiddag mee naar een lokale bar waar de leden van de motoclub vaak samenkomen en we worden verwend met drank met de bijhorende hapjes.Lokale bar motoclub Mmmmm dat smaakt super na zovele maanden Aziatische lekkernijen.
Diezelfde avond worden we uitgenodigd in het dorpje van Tasos voor zeevruchten-specialeiten. Tasos is diegene die samen met een vriend lang geleden de club heeft opgestart.
Een van de leden probeerde zijn krel van een scooter om te wisselen met Laurens zijn moto. Onder het moto 'Als je daar Europa mee rondreist, dat is tenminste een uitdaging'. Er wordt nog goed gelachen met deze grap en ik dacht natuurlijk dat ze het meenden en stelde van die onozele vragen zoals 'Jamaar hoeveel verbruikt dat ding?'

We mogen zolang we willen in de club vertoeven en wat voor een club. Alles erop en eraan. Het gebouw was ooit een school voor kleine kindjes. Er is zelfs een professionele espresso-machien en heel belangrijk, wifi!
Een heerlijk groot zonnig terras om ons lekker op te warmen. Zonnig terras clubhuis

De tweede avond neemt Giannis ons mee naar een ander lokaal restaurant om ons te laten kennismaken met de Griekse vleesspecialiteiten. Ook Tasos en hun vrouwen waren van de partij.

De volgende avond is er een samenkomst van de leden in de club.
Laurens en ik hebben gekookt voor de gezellige bende. Vol au vent, een typisch Belgisch gerecht.
Een salade met gebakken lookbrood ervoor en ganache met fruit als afsluiter. 20 man waren van de partij, mannen en vrouwen.
Het eerste koppel die arriveerden hebben ook gekookt. Krab met pasta en aardappel, worst op de barbecue. Apperitiefhapjes, desserts, wijn en nog drank werden meegebracht door de arriverenden leden. Genoeg voor een heel leger te voeden.
Eerst dacht ik "Omg er is véél te veel!!" Maar Grieken kunnen serieus tafelen! Ongelooflijk wat ze binnen spelen. En niet alleen een grote maag hebben ze, ook een gigantisch warm hart. Het zijn prachtige liefdevolle mensen.
Meeting clubhuisHet was zo een gezellige leuke avond en dit was gewoon een wekelijkse meeting in de week. Wat moet een Grieks feest niet voorstellen?

We maken ons stilletjesaan klaar voor onze rit naar huis.