Extra nachtje hotel...

21 september 2017 - Kavajë, Albanië

Vandaag in Albanië hebben we ontdekt dat het hier spotgoedkoop is om te eten! Wow joepiejeuj! Voor ochottekes 2 euro heb je een goede lunch met een typisch van hier hartige snack, bladerdeegtaart gevuld met spinazie en feta mmm en ieder half liter bruiswater en elk nog een jammie dessert en voor die prijs!!! Ik wil hier nog wel effie blijven. Warm eten!! Voor lieteputtele euro'tjes, da kan er nu toch wel af he. Mijn maagske is dolgelukkig! Traditionele lekkernijen is dus goedkoper dan supermarkt-food! Ik wil hier ni meer weg! Het schijnt dat Griekenland veel duurder is geworden. We zien wel. Ben gewoon een beetje doorgedraaid omdak al zo lang geen warm eten heb gegeten denk ik. En wil al die specialiteiten van hier proeven, zo om het uur iets? Neeje dan geraakt de motor ni meer vooruit binnen de kortste tijd. Dan is het een tuftuf ipv een vroemvroem.
En hotel is ook goedkoop, hebben er ene van €13! Met keuken aan, enkel ze zijn vergeten een kookvuur in te zetten. Snap ni hoe je dan kookt ma soit. Voor wa dient dan al die keukengerief en spoelbak met kraan? En ze hebben een tv met Engels gesproken films op ne zender, ok een mini tv-ke van de jaren stillekes ma wel in kleur he. En als ik op toilet zat zei ik nog tegen Laurens doe die deur dicht en voor we het wisten stond die concierge of zoiets binnen om sloefkes te brengen, ok wel keilief ma ni leuk om oog in oog in contact te staan als ik pippie doe he. Wil wel op zn minst een beetje privacy voor da weing geld, is ni veel gevraagd toch? Laurens vind me weer een muggezifter! Jaja vind weer dak overdrijf!

Oh ja nog zo iets typisch Laurens, wanneer heeft Laurens zin om zo van die kleine zanderige weggetjes te nemen voor de lol. Awel nadat het keihard heeft geregend met als gevolg dat glad en slijkerig is. Ikkie alles behalve op mn gemak. Ahja mijn been zie nog steeds goe blauw (heel mijn rechterkuit zie echt goe blauw auwtchie) en pijn van die ene val. Zijn been daarentegen, daar ziede dus niks meer van he, ni eerlijk! Dus we rijden op de weggetjes in het plattelandsgebied. Die boeren bekijken ons van "wa komde gelle ier doen?? goe zot of de weg kwijt" het eerste dus en als ze komen zeggen waar de autostrade is dan Laurens heel enthousiast "No otostrade!" die hunne kop, ze snappen der niks van. Dus zo af en toe een slippertje, brrr ikke bang om te vallen. Zeg dat me ni zint en op bepaald moment ga ik er effe af omdat wa te riskant is en jawel patáááaat de grond op! Verdekke nè. Ok hij heeft niets ma hij zoeket toch hè! Ik zei em "Als ge durft vallen met mij derop, terug op mijn slecht been, dan ga ik naar huis, dan gade maar alleen voort!" Hehe na enkele minuten hadden we terug harde grond onder ons, de normale weg. Tis em geraden ahja. En hij dan "ma der is toch niks gebeurd, wa zitte eigenlijk te zagen?" En ikke dan "Als ik niks had gezegd zat ik binnen een uur of zo misschien in't ziekenhuis met ne gebroken been en zitte gij 'Sorry sorry poepieke' te zeggen. Wilde da? Kende da spreekwoord ni 'Beter voorkomen dan genezen?" Hij dan met ne smile "Ja ok ge hebt wel gelijk" Mannen blijven toch altijd kinderen he en zeker den deze!! Met alle Chinezen ma alles behalve met den deze. Ik kan veel aan ma trop est trop en het echt gaan zoeken daar kan ik ni tegen. Toch iemand met wa gezond verstand soms.

Vorige nacht hadden we een hotelkamer genomen om het goed te maken van die miserabele stink-naar-pis-buskot-kamer. €30 betaald, dachten eerst ok cava valt wel mee om dan achteraf op booking.com kamers van rond de €10 te vinden. Balen en Laurens weer met een zucht "cursus smartphone Woonie". We kregen er wel een ontbijt bij. Ontbijt in hotel
Telkens ik iets lekker wil eten, zo van de supermarkt ofzo dan heb ik toevallig met Laurens een belachelijke discusieke over iets waardoor ik opgefokt raak en daardoor mijn eten ni smaakt en dan ben ik kwaad op hem dat em mn eten heeft verpest waar ik zo naar uitgekeken heb, het kostbaar moment!
Awel deze morgend ten eerste waren we veel te vroeg beneden voort ontbijt. Ikke al ewa aant balen omdak er nog langer in kon liggen. Dan komen we terug beneden een uur later, zitten de mannen vant hotel te roken binnen waardoor naar smoor riekt en wij buiten gaan zitten waar Laurens op aandrong wat ik wel snap. Dedjuu zoveel wind seg, koud dak het heb brrrr! Ok ik warm me dan maar op met spannend uit te kijken wak ga krijgen. Eerst wordt gevraagd wat we willen drinken, ikke koffie, volgens Laurens vroeg hij 'milk?' en zei ik 'neen'. Hij komt met kleine koffie en ik vraag 'Is it possible with milk?' Tja nog ni goe wakker zeker. En Laurens aant gaan he 'Typisch vrouwen altijd zo moeilijk doen'
We krijgen sneetjes getoast brood, boter en jam. Zou het dat zijn? Wa later komt hij met twee borden met hartig, jammie. Omelet, worstje, feta, komkommer en tomaat. Joepie iets warm. Laurens vraagt aan de ober of het vandaag nog ga regenen. Hij kijkt op zijn gsm en neen hoor het blijft heel de dag droog. Awel 5 minuten daarna begint het te regenen en jawel de wind draait en regent tegen ons. Verdekke nè, tis me echt nooit gegund om echt voor de volle 100% te genieten van mn eten he. Ghoh die wind, regen.... en trouwens die omelet was veel te zout en mijn stukske feta een bekke zuur....zucht... leg me er maar bij neer dat mijn lot is. En mijne koffie ondertussen koud geworden. Had liever na mn eten gehad, ma ja kunt ni alles hebben hè int leven. Ik mag al blij zijn dak aan een tafel zit, op een stoel en iets warm op een bord. Das al heel wat hoor, op reis met Laurens.

Wat me ook is opgevallen, als ik ergens naar toilet ga en kom buiten staat er altijd ineens een ganse rij wachtenden, zojuist een bus toeristen gedropd of zo'n een 'vrouwen-in-groep-sessie-toilet' en altijd als ik naar toilet (dan heb ik is een echt toilet) ga profiteer ik ervan om papier te hamsteren. Ahja no way da ik zonder papier val he. Das van levensbelang!! Ik sterf denk ik als ik zonder val. Is nog nooit in mn leven voor gevallen dak geen papier had na mn behoefte. Dus ik zit dan op mn gemakske rustig papier op te rollen in rollekes, een rolleke voor in deze zak, dan een ander in andere zak en geloof me, een ski-jas heeft vele zakken! Een ski-jas is eigenlijk super goe op een motor, komt geen wind door en is dan ook ni te warm als de zon schijnt. Oh ja ik zit dus rollekes te maken en soms vul ik ook nog mn broekzakken. En ik mag Laurens ni vergeten, zijn zakken moeten ook elk een rolleke hebben ahjaa. Ok missie gedaan, dan doe ik die deur open en zie die massa wachtenden staan. Die horen dan ook dak keiveel papier heb gepakt. Die moeten dan denken 'Amaai die heeft schijterij zeker, oeioei da gaat er stinken!!' Maar nee hoor ze mogen gerust zijn. Het is maar hamstertje Woon.
Soms hebde zo van die smart toiletten. Met een ingebouwde sproeierke. De eerste keer denkte van 'wa is da en dan drukte op die knop en pets alles en overal nat! Maar deze keer ni met mij zene. Ik ga naar toilet, wil de vrouwentoilet binnen en zie 'amaai precies een zwembad zelfs de muren zijn nat' en de poetsvrouw ma kuisen en doet dan maar teken dak bij de mannen kan. Dan ga Laurens, hij komt terug "Goh seg daar zit zo'n sproeierke in toilet en heb da gebruikt en alles onder water". Ahjaah ik had het nog gezegd he. Ochaarme de toiletvrouw terug van eir... das een stupid-toilet ja. Ale en pakt nu dat goe werkt. Als je schijterij hebt, wilde toch ni da alles naar voor wordt gespoten? Ik snap er niks van, geef mij maar een manueel sproeierke of een bidet.