Krabi

8 december 2017 - Krabi, Thailand

Bootje op pensioen

Het was een rustig weekje in Krabi. Het heeft bijna elke dag geregend, wat minder leuk is voor de marktkramers. Wat een verschil, bij droog weer kun je bijna niet door de mensenmassa. Maar oh wee als het regent, dan zie je niemand!

De olifanten van Krabi.... net echt..Hét Krabi beeld

In deze stad zie je veel bronzen werken. Zelfs aan de verkeerslichten hebben ze gedacht. Oeroude verkeerslichten

In Krabi hebben we ons visum verlengd met een maand. Dat ging gemakkelijk op het Immigration Office. Je telt er wel bijna €50 de man voor neer. Naar horen zeggen kan het ook anders. Je gaat naar een buurland en dan hangt het er vanaf waar je Thailand binnenkomt. Dan zou je weer 30 dagen gratis visum kunnen krijgen, over land zelfs.

Met een verlengde visum kan onze reis verder gezet worden en na enkele bussen en een ferry zitten we op het eilandje Koh Samui. Vroeger nam je een trage nachtboot, nu ben je er op een uur met deze supersnelle ferry.Ferry naar Koh Samui
Op dit eilandje is Laurens 30 jaar geleden geweest en waren er enkele hutjes aan het strand. Nu is het hier volgebouwd met het ene hotel na het andere tot op het strand met daartussen de vele bars.

Wij hebben een leuk hutje gevonden dicht bij alles voor nog geen €8.Ons hutje

1. Unnie:
    8 december 2017
    Amaaaai chic he die bronzen beelden :-D
    Allleee er is toch nog goedkope huisjes te vinden.
    Wou dat ik er ook was ......