Vertrokken

5 september 2017 - Le Fay, Frankrijk

Vroeg in de morgend, na het huisje helemaal te hebben afgesloten, zijn we vertrokken met de motor richting Griekenland.

Ons vervoersmiddel voor de komende maanden
Na meer dan 400km langs de kleine weggetjes, zijn we met ons tentje in Ville la Faye (voorbij Dijon) gestrand. Ontsnapt aan de regen en voelbaar warmer.
Onderweg zijn we een Waals koppel tegengekomen, ook samen op een motor. Een vette BMW, alles erop en eraan met zelfs een hondje! Een Jack Russel van 14. Reist al van zijn 3 maand mee in een moto-bakje, die op het bagagerek is geplaatst. Een houten balkje zorgt voor de nodige opening zodat de kleine spruit kan meegluren en zo valt het bakje niet dicht. Dit is toch gewoon geweldig! En is het te koud zoals in de bergen? Geen nood, dan krijgt ie een warm hondenpakje om. We reden verder en werden door hun ingehaald (ja een 1200 tegen een 250...) en dan zag je die glurende oogjes... dit vond ik nu het hoogtepunt van de dag.
Voor de rest trekt Laurens zijn motor vooral de aandacht bij mannen en jongens, maar is vooral enorm zuinig. Wat een besparing!
En koken kunnen we niet, het is eten wat hapklaar te vinden is in de supermarkt.