Haai gespot

27 september 2021 - Ajaccio, Frankrijk

Za 25 sept

Wakker worden met een prachtig zicht

We ontwaken op alweer een prachtige plek. We staan in een grote baai met zicht op de hoofdstad Ajaccio.

Hebben nacht doorgebracht in grote baai met uitzicht op de hoofdstad Ajaccio

Hier is er eentje creatief aan de slag geweest.

Haai gespot!

Het is hier een toeristische trekpleister wat betekent dat er ook een stranddouche aanwezig is. Dit gaan we natuurlijk uitproberen. We waren ervoor Decathlon binnengesprongen en een knalrode mannen-zwembroek was in afslag. Daar gaan we zelfs niet over twijfelen. Gedaan met Laurens dat overal staat te springen in zijn versleten, veel te losse onderbroek. En hem uit het oog verliezen kan bijna niet, zelfs s'nachts zou hij nog licht geven.

Laurens met zijn nieuwe zwembroek

We reizen altijd heel licht, dus nemen bijna geen extra reserve kledij mee, Laurens had zelfs geen zwembroek mee. We vinden vaak wat we nodig hebben in kleercontainers, maar hier zijn ze bijna niet te vinden.
Een soort kringloopwinkel zien we van op de weg. Het zou geen kwaad kunnen om achter een luchtig hemd voor Laurens te zien. Het is 11u50. We willen binnengaan, maar de verkoopster roept een halt toe. 'Het is gesloten'. Er staan drie klanten aan de kassa met allerlei kledij. Ik vraag lief aan haar 'maar 5 minuutjes a.u.b.' Ze antwoord vol irritatie 'Ik zei het is gesloten en heb dat ook al tegen deze mensen gezegd , dus de regel geldt voor iedereen. Het is geslOten!' Ik kijk naar het uur 11u52 en wil vragen om hoe laat het eigenlijk sluit. Je zou toch denken 12u dus heb ik in principe nog 8 min. Laurens trekt me weg, want hier komt ambras van zegt hij. Ok ik laat het zo. We gaan naar de man rechtover, heeft ook vanalle spulletjes en Laurens vraagt of hij een hemd heeft. Ze lopen naar binnen terwijl we de vrouw op de achtergrond luid horen blaffen 'HET IS GESLOTEN!!' De mannen doen of ze niets horen, maar toch zegt de verkoper op een rustige toon dat het gesloten is. Ok geen probleem. Buiten zien we bij de vrouw aan de inkom een bord hangen met het opschrift 'Blijf vriendelijk'.
Een gepaster bordje zou efficiënter zijn 'Pas op, blaffende agressieve hond aanwezig'.

Wat passeren we weer op de baan?

Vijf Lotussen, weer een rally ergens gaande

Vijf Lotussen! Er is waarschijnlijk weer een rally gaande. We hadden ervoor ook al oldtimers achter elkaar zien rijden. Elk weekend zijn er hier dus rally's. Wie auto-zot is, gelijk welke soort, zal hier zijn smaak vinden.

We rijden een beetje de bergen in voor een leuk plaatsje om te kokerellen en eventueel te blijven voor de nacht. Wat een mooie rotswand en een leuk plekje om te staan.

Klimrots

Ja dit wordt het. Het blijkt een klimrots te zijn met verschillende routes, leuk.

Bordje op klimrots

Het begint te kriebelen bij Laurens en hij vraagt zich af waarom er niet wordt geklommen zonder touw als de routes niet zo moeilijk zijn. Gelukkig heeft hij enkel en alleen slippers, anders had ik hem nog een halsband om moeten doen en voluit aan moeten trekken, omdat ons puppyke weer iets interessants heeft ontdekt.

Tegen dat het donker wordt zijn wij op weg naar dromenland.

Zo 26 sept

Voor dat de zon opkomt zijn we paraat. Er komen twee moto's toe.

Klimmers kwamen met hun moto

Ze hebben koffie in thermossen bij. En mijn kopje wordt gevuld, tot tweemaal toe. Jammie zalig. Wat een luxe. Het zijn klimmers die beiden maar twee uurtjes hebben voor ze terug naar hun vrouw en kinderen moeten.
Ze stellen aan Laurens enkele keren voor om ook te klimmen. Maar met zijn slippers.... En nadat Laurens vertelde dat de eerste keer dat hij op de rotsen klom, meteen op kop wou en het ook deed. Dan, na 8 meter hoogte, sprong om in te pikken en meteen erna naar beneden was gestort, hebben de mannen beiden aangeraden dat hij best braaf beneden blijft. We denken eindelijk hetzelfde.

Op weg naar een bakker, ziet Laurens weer speelgoed in zijn vizier.

Twee speeltjes naast de baan

We ontbijten met ons vers gebakken baguette op de meest natuurlijke bank.

Ontbijt op natuurlijkste bank

Het wordt precies een regenachtige dag.

Regenachtig weerRegen vandaag?

Over corona gesproken. Hier is het ook zoals in België. Mondmasker verplicht in supermarkten, bakkers,... Een café of restaurant binnengaan (bij ons helaas niet aan de orde) is enkel mits tonen van het corona-certificaat. Zoals ook bij het binnengaan van het schildpadden-centrum, ferry,...
Het is zelfs mogelijk om hier een derde prik met het nodige bewijs te krijgen.

Veel regen is er uiteindelijk niet gevallen, niet iets waar de natuur wat aan heeft. Het is zelfs loeiheet, een zwoele dag. We brengen de namiddag door in de lekkere loemerte van de bomen.

We gaan terug naar het mooie plekje met die speciale rotsformaties voor de nacht.

Terug voor de nacht aan de mooie rotsformaties

Ma och zie hoe schattig. Het hondje waakt braaf over het gerief van zijn baasje die in de zee snorkelt.

Lief schattig hondje waakt over gerief van baasje

We zijn toch even blijven wachten tot het baasje effectief terugkwam, je weet maar nooit en ja hoor, ze zijn verenigd.

Een mooie afsluiter van de dag... een warme zwoele zonsondergang.

Zonsondergang aan de speciale rotsformaties

1. Eva:
    27 september 2021
    Als ik de titel van het verhaaltje las dacht ik dat het ging om een echte haai, ik was op de eerste foto aan het speuren naar een pintje in het water🤓
    Ja met die zwembroek gade Laurens niet meer moeten zoeken 😁
    Zijn de mensen daar allemaal kribbig of alleen de vrouwen van in die winkels?
  2. Laurens & Woon:
    27 september 2021
    Hahaha mijn opzet is gaslaagd 😆.
    En t'is maar alleen die ene vrouw hoor. Voor de rest zijn ze hier wel vrizndelijk
  3. Joyce:
    27 september 2021
    Geweldige nieuwe zwembroek Laurens, ik vind m Top! De rotsformaties zijn zo mooi, om bij weg te dromen.
    Groeten uit regenachtig Nederland