Eindelijk gietende regen

26 oktober 2021 - Lanusei, Italië

In Sardinië zijn er twee gratis warmwaterbronnen. Eén in de openlucht zoals je kan zien in het vorig verhaaltje. De andere is overdekt en helemaal niet zo warm. Je kan het vergelijken met een lauw mini zwembad. Ik had koud brrr, Laurens heeft zelfs de moeite niet gedaan om erin te gaan. Er kwam een lokale vrouw aan, ze dook erin, zwemt enkele mini-baantjes, kleed zich om en was weer weg. Een andere Sardinse vrouw vertelde me dat ze zelfs water drinkt van de bronnen voor het heilzaam effect.
Haar man heeft ook een Suzuki Jimny zoals de onze en ze konden niet geloven dat we er in slapen. Na het tonen van de transformatie van auto naar slaapkamer, vielen hun mond open van verbazing.
We hebben nog een leuk voordeel ondervonden. Ik leg even uit. We gaan op een betalende parking staan. Op vele plaatsen hoef je na het seizoen, vanaf oktober dus, niet meer te betalen. Zo ook hier dachten we. Enkele mobilhomes komen er ook op en tegen de vooravond komt er iemand geld innen. De mobilhomes betalen 10 euro. Ons rijdt hij voorbij, omdat hij waarschijnlijk zal denken "een gewone auto, onmogelijk dat ze erin slapen". Toch een leuk voordeel.
Het is een heel mooi plekje met bomen voor het strand zodat we onze hangmatten nog eens kunnen openhangen.

Hangmatten strand Cea

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze compleet was vergeten. Heerlijk nog eens lekker hangen en dan nog met een prachtig uitzicht.

Spiaggia di CeaSpaggia di Cea

En eindelijk eens relaxt eten, hoe zalig is dat.

Warm eten in hangmat relax

Sardinië blijft ons verbazen met zijn wondermooie natuur.

Zicht over vele bergen

Afwisselende bergen

Drie toren rots

De zovele torens

Torre di San Giovanni

aan het strand waar de golven zachtjes kabbelen in het heldere zeewater.

Strand met strookrotsen aan toren

De dorpjes met zijn ó zo smalle straatjes.

Smalle straatjes

Creatievelingen die o.a. van takken met schors dit maken.

Schorsen-bankje

Een zeevrucht zonder leven wordt een schelp. Welk zeedier was dit ooit geweest?

Zee-egel restant

Soms heb ik kakel-momenten of erger nog zaag-sessies. Dan denk ik soms 'Laurens luister je eigenlijk nog wel? Waar ben je?'

Durum Laurens

En als het té ver ga dan KLIK - KLAK - KLIK !!

Hoe leg je een vrouw het zwijgen op?

Gisteren hebben we op een zalige plek gestaan.

Dream place

Het was al twee dagen regenweer en deze overdekking is dan zeer welkom. Met daarin een reuze feest-tafel.

Wat een feest-tafel

Geweldig! Rustig droog, uit de wind, kunnen koken op een tafel.

Eindelijk koken op een tafel

Dat is voor ons een grand-luxe. Heerlijk. En eten aan een tafel, de Max!

Wakker worden en als normale mensen ook ontbijten op een tafel.

Ontbijt op luxe-plek

Wow het kan niet op en voor je het weet zit de tafel vól gerief. Wat een luxe-plek.

1. Oempe:
    26 oktober 2021
    Genieten van de kleine dingetjes in het leven 😊. Wel mooi daar amai! We reizen altijd een beetje mee zo, zalig ☺️
  2. Laurens & Woon:
    27 oktober 2021
    🤗🤗
  3. Unnie:
    30 oktober 2021
    Toch zalig da ge alles kunt gebruiken wat jullie tegenkomen en dan nog op het juiste moment 😁👍
    Ik weet het welk zeedieren het is, ik zal het zeggen Walter 🤣 een kreeft 🤓
  4. Laurens & Woon:
    30 oktober 2021
    🤣🤣🤣🤣 helaas U mist net de mooie prijs van deze volledige ouwbollige keuken!
  5. Laurens & Woon:
    30 oktober 2021
    We hadden geen borden, en tijdens reis heeft Laurens 2 frisbees gevonden. Voila een servetteke erin en das ons bordje voor een boke te eten. Ook perfect want is niet breekbaar, heel belangrijk met een jeepke.
    En Laurens zijn kapotte kousen had ik al maanden bewaard (en geloof me, hij slijt ze zene) en die doe ik dan rond de bokalen zodat ze ni breken met hobbeldebobbel rijden. Heb ze natuurlijk eerst gewassen he 😄
  6. Laurens & Woon:
    30 oktober 2021
    En niet álles gebruikt hij wat em vind. Zo eens een mannen-string, heeft hij maar wijselijk laten liggen oef
  7. Unnie:
    Maar Walter ik ga mijn joker inleggen 😀
    Win ik dan de keuken?
  8. Laurens & Woon:
    31 oktober 2021
    Ah nee he, maar ale kom tis Haloween en je krijgt toch een prachtige prijs ..... tromgeroffel tromgeroffel..................
    een pompoen!
  9. Unnie: