Kikkerbillen à volonté

14 september 2021 - Pino, Frankrijk

Ma 13 sept

Wakker worden met weer een kleine verassing van Laurens, prachtige vijgen die wachten op mij om te worden verorbert.

Lekkerste vijg ooit ontbijt

De kleinste was wat overrijp, goed voor dolle wespen die zat willen worden. Maar die andere twee, vooral de middelste, overwelmend lekker, ongelooflijk zoet en een intense vijgensmaak. Misschien wel de lekkerste ooit gegeten. Bedankt Laurens, nog kwaad op u? Hoezo?

We gaan op zoek naar een baguette met weer uitzichten onderweg om U tegen te zeggen.

Prachtig uitzicht

In het dorpje Centuri wat verder vinden we wat lekkers in een klein winkeltje. Een baguette, croissants en eitjes.
Ik heb eigenlijk wel een uitgebreid ontbijt achterover geslagen al bij al. Gewoon een drie gangen menu! Wow! Mijn maagje had het echt nodig na het magere avondeten van gisteren die bestond uit één Royco soepke die alle geluk werd opgevuld met een klein restje aardappelvlokken (voor puree te maken), waar we dan beiden van hebben gegeten. Dus een zielig blubje voor ons twee. Zo typisch Laurens, moet eerst niets hebben, geen honger. En dan hap hap hap en mij dan vreetchinees noemen.
Wat ook enorm helpt is op de parking staan van een restaurant waar de een na de andere heerlijke geuren mijn neusje passeren. En terwijl ook aan Ian gedetailleerde tips geven voor een ovenschotel, waar ik dol op ben. Toch raar dat ik dan van eten fantaseer?
Gelukkig staan er overal vijgenbomen. Daar krijg ik geen genoeg van, zo lekker. Maar mijn darmen vinden dat precies niet zo prettig.

Wat zo mooi is aan dit dorpje is dat alles gemaakt is van het groene gesteente hier.

Dorpje groene steen

De muurtjes, de daken en de gevels, maar jammer dat ze er dan een bezetting overdoen.
Ik vind de groene kleur magnifique. Veel mooier dan de grijze kleur van de leistenen bij ons thuis.

We trekken verder en slaan op de wilde weg een zijstraatje in. We komen uit op een prachtige plek waar een verlaten klooster staat Convent of the Annunziata.
Ons hotel wordt in de schaduw geplaatst

Voorgevel Annunziata

voor Laurens zijn dutje terwijl ik de boel verken.

Laurens middagdutje

Een geweldige locatie met schitterende uitzichten.

Uitzicht Annunziata

Er hangt een mystiek sfeertje. Doet me denken aan de bruiloft in de film Kill Bill.

Klooster Annunziata

De buitenmuurtjes zijn zo mooi, natuurlijk weer uit hetzelfde groen gesteente gemaakt, zoals ook het klooster. Magisch

Buitenmuurtjes klooster Annunziata

Aan de zijkant loopt er een heel smal padje helemaal tot aan de zee. Het weggetje zit vol leven, de hagedissen springen van links naar rechts en verdwijnen met veel geritsel weg van het gevaar, ik dus.

We willen hier de nacht doorbrengen, maar hebben te weinig water. We gaan op zoek, we zien wel.
Vrij snel vinden we een kraantje met een drukknop,

Drinkfontein zonder water uit kraan, wel vol kikkers

maar helaas stroomt er niets uit. Wel zit het vol kikkers in de stenen bassin gevuld met water.

Kikker aan de kant in drinkfonteinKikkers op buis in drinkfontein

Ik tel er al snel 14. Net goed voor kikkerbilletjes met look voor twee personen. Grapje. Ik vind ze mega schattig, ze reclameren zelfs als ik op de drukknop zit te drukken. Kan het nog schattiger.

Hup de auto in op zoek naar het basismiddel, water.
Nog even een kiekje van weer een wow uitzicht.

Mooi uitzicht

En daar gaan we weer.
Wat ziet ons oog, een drinkfontein, naast de supermarkt Spar. Het is drinkbaar, gevraagd in Spar. En toch kopen toeristen nog flessen water.

We gaan niet meer terug naar het klooster, we zijn te ver, maar trekken door.

Een wassalon en pedicure staat me te wachten. We vallen op een soort mini-watervalletje.

Wasseret en pedicure

Het water stroomt links in een uitgeholde rotsformatie en loopt rechts weg in een diepe smalle schacht. Ideaal om kleren te spoelen en met het bankje ernaast krijgen de voetjes een grondig onderhoud terwijl de kleertjes drogen in de zon.

We zoeken rustig een plaatsje voor de nacht. Een open plek waar helikopters landen met alweer een kraantje.

Kraan haar gewassen

Niet drinkbaar, maar het water is warm omdat de buizen hier boven de grond lopen afkomstig van een bassin wat verder. Ideaal dus om mijn haar te wassen. We zetten ons zo ver mogelijk van het betonnen ronde landingsplek

Helikopter landingsplaats

We blijven hier gewoon staan tot morgenvroeg. Maar helaas worden we verjaagd en belanden op een parking aan de kust.

Ik vind Corsica tot nu toe geweldig. O zo mooie uitzichten, pittoreske dorpjes, heerlijk weer,  water wanneer je het nodig hebt en zeer zeker... baguette. Zalig.

1. Eva:
    14 september 2021
    Mmm verse vijgen daar kan ik mij ook ziek aan eten.
    Ik kan mij het geluk voorstellen dat jullie voelen wanneer da ge een waterval of een waterbron tegenkomt.
    Waren da de soepjes da ik had meegebracht?😎
  2. Unnie:
    14 september 2021
    Ik ook mmmmm vijgen, I want to 😋😋😋
    Goed voor de stoelgang 💩🙉
    Wel prachtige uitzichten hé, daar wordt je automatisch blij van he. 😁
  3. Laurens & Woon:
    16 september 2021