Michelin-manneke komt tot leven

22 september 2021 - Santa-Lucia-di-Moriani, Frankrijk

Ma 20 sept

Wakker worden aan een prachtige rivier is onbetaalbaar.

Prachtige ochtend aan mooie rivierOntwaken aan rivier

We laten dit mooie slaapplek achter ons en worden verrast door dit kadaver.

Kadaver koe

Ooit een koe geweest en het bizarre is dat er geen lijkgeur rondhangt, maar zelfs lekker ruikt. De geur van gerookt vlees, nog nooit meegemaakt. Heel raar.
De ruggengraat van de bergtop links van ons,

Ruggengraat top berg

flitst me weer tot de realiteit. Maar wat verder is er een blokkade.

Obstakel op de weg

Een boer dat zijn graafmachine op de aanhangwagen probeert te krijgen. Hij doet teken van 'passeer toch, plaats genoeg', maar we houden ons jeepke liever blutsvrij. Dat kan je van de Corsicaanse auto's niet zeggen. Bijna elk voertuig hier heeft verscheidene blutsen. Laurens, de prins op het witte paard, snelt hem ter hulp, maar breekt ongelukkig een pin af. De boer is hem al bij al toch dankbaar en maakt de weg vrij.
Wat verder is er weer een groepje varkentjes en ik geef ze wat appeltjes die we gisteren hadden geplukt. 'He mijn appeltjes' hoor ik Laurens nog roepen. We draaien rond een U-bocht en op het punt liggen heel kleine biggetjes lekker te genieten in de zon.

Kleine biggetjes op een U-bocht

Ongelooflijk schattig!
Niet alleen appels vinden we onderweg, ook druiven die gewoon in het wild groeien en lekker zoet dat ze zijn. Reuze-vijgen staan ook op het menu.

Reuze-vijgen

In de winkel staan ze aan €9,90 de kilo en zijn helemaal niet zo mooi.

Kostbare vijgen

Maar wat ik deze morgend heb ontdekt! In praktisch elke vijg zit een worm gehuisvest.

Worm in vijg

Een spartelende WORM!! Ik moet meteen kokhalzen bij het eten van mijn lekker vers stokbrood gevuld met Brie en vijgen. Hoeveel levende wormen heb ik ondertussen al binnengespeeld??! Laurens eet rustig verder en zegt 'maar ale Woon, het zijn toch maar extra eiwitten'. Neen dank u. Daar gaat mijn dagelijkse vijgen-vreet-festijn.

Er wordt gewerkt aan de baan en een wegenwerker leidt ons verder in een wel heel speciaal outfit.

Wegenwerker in speciale uitfit

Wat verder is er een stadje genaamd San Lorenzo.

Stadje San Lorenzo

Laurens wilt er per se naartoe in de hoop er wat te bezinnen. Misschien helpt het hem wel om wat zachter om te springen met woorden tegen mij.
Het begint goed, een plaats met allemaal marmeren of granieten witte tafel met banken. Hetgeen hij ook graag ziet.

Witte stenen tafels en banken

Maar heeft de bezinning uiteindelijk geholpen? Daar kan ik helaas geen positief antwoord op geven.

Di 21 sept

Eindelijk vinden we een strand met een douche voor af te spoelen. Yes, ik kan eindelijk voor de eerste keer een plons in het aanlokkelijke heldere blauwe zee wagen.

Helderblauwe zee

En wat deed dat deugd, de zee voelde helemaal niet koud aan, maar aangenaam verkoelend en als enigste in dit stukje zee, kwam ik helemaal tot rust.
Laurens daarentegen heeft een mooi schaduwplekje gevonden en is vollop aan het spelen met zijn mini-metaaldetector.

Laurens met zijn pinpointer

Goud heeft hij helaas niet gevonden, muntstukken ook niet, maar zijn schatkist bestaat vooral uit.... afval.

Laurens zijn schatkist met de pinpointer

Ook een manier om het strand op te kuisen.
Ons avondmaal was in een perfecte setting en zelfs aan een tafel, dat is lang geleden.

Lekker avondmaal op het strand aan een tafel

Ja ongelooflijk, we hebben kunnen koken op een tafel met een prachtige achtergrond. Ik ben voldaan.

Eerder op een ander strand zag ik dat mensen in de schaduw onder hun parasol lagen en ik dacht nog 'dit hebben we nodig voor Laurens' en wat vind Laurens s'avonds...

Laurens vind een parasol, net wat we nodig hebben

We kruipen ons bedje in met op de achtergrond.

Achtergrond van ons bed

Wanneer de zon helemaal verdwenen is, maakt ze plaats voor haar collega, de maan die op zijn volste is.

Volle maan uitzicht kamer

1. Oempe:
    22 september 2021
    Tiens, das eerder een sigarettendetector 🤣
  2. Laurens & Woon:
    22 september 2021
    Hahaha ja idd, da kwam hij dan ook telkens tegen door in het zand te woelen vandaar.
  3. Eva:
    22 september 2021
    alë Woonie ge zij al geoefend voor als we met z’n allen insecten en wormen moeten gaan eten 😅
    By the way Nirfin vraagt altijd om jullie verhalen voor te lezen ze is er ook weg van😃
  4. Laurens & Woon:
    22 september 2021
    Och hoe schattig, vele kronkelende wormgroetjes 🤗