Ferry gemist, maar een leuke verrassing rijker

2 augustus 2023 - Bodø, Noorwegen

Dinsdag 1 aug '23

Rustig ontwaken aan het meer Vallvatnet met daaropvolgend een heerlijk uitgestrekte ochtend.

Ontbijt aan Vallvatnet

Ditmaal is Laurens gegaan voor de verfrissing, terwijl ik een verhaaltje heb afgerond op de blog.

Onze enigste zorg vandaag is de boot nemen in Bødo rond 17u.
Daar zijn we zelfs niet in geslaagd, maar vinden het helemaal niet erg. We hebben al de tijd.

Waar we wel in zijn geslaagd, is in een artikel in Australië te belanden over onze reis met de Suzuki Jimny.

Zonder haast komen we toe aan de ferry. Voor de zekerheid toch maar eens rondvragen of er ferry's naar het eiland Røst en Værgøy varen en vooral of ze degelijk gratis zijn. Het klopt inderdaad. Er zijn maar twee overzetten per dag. 17u die we gemist hebben en 6u in de ochtend waar we dan op wachten.
Regelmatig varen er ferry's naar de Lofoten (Moskenes), een vaarrit van 3 uur met een prijskaartje van €100.

Regelmatig ferry naar Lofoten

Voor toeristen met een beperkte tijd is deze optie zeker interessant. Dan hoef je niet honderden kilometers om te rijden.

De wachtruimtes zijn ook steeds efficiënt. Babbeltje hier en daar. Stopcontacten voor vanalles op te laden, toiletten en in Bødo ook Thaise lekkernijen.

Thaimat

Laurens trakteert me alvast voor morgen.

Jammie Jammie Jammie

Je kunt niet geloven hoe ongelooflijk deze warme pittige maal me heeft gesmaakt. Niet normaal! Even terug in Thailand wanen. Fantastisch!

We ronden de dag af met een filmpje in de slaapkamer. Zalig.
Dankzij Base genieten we telkens de 1ste van de maand van onbeperkte data.
Ook nog zoiets, films zijn we dol op. Zeker als dit ook zolang geleden is. We hebben thuis zelfs geen kabel of digitale tv.
Eigenlijk is het niet zo slecht om jezelf te ontberen van de alledaagse dingen die, zeker in België, vanzelfsprekend zijn. Het genot dat je er dan van hebt is overweldigend. Het genot is groter hoe harder je afziet. En afzien zou ik ook niet echt zeggen. Een mensenlichaam is enorm sterk en past zich snel aan, waardoor het niet echt lijden is. Maar daarentegen het plezier dat je dan ervaart. Daar kan niets tegenop. Dat blijft altijd sterk, zwakt nooit af.
Natuurlijk is dit makkelijk gezegd wanneer het niet beschikbaar is dan wanneer het voor je neus ligt. Zoals het spreekwoord 'De kat bij de melk zetten'. Mijn melkje is er vaak niet. Geen keus is makkelijker dan moeten kiezen. Dan moet je jezelf er wel bij neerleggen, dus geen lijdensweg of alleszins toch minder. En ja hoor ik heb zeker wel eens moeilijke momenten. Wanneer we door een stadje struinen en mensen op een terrasje zien, de lekkere geuren opsnuiven.
Omdat het voor mijn neus ligt te presenteren. Heel belangrijk is de klik kunnen maken in het hoofd. Een soort muur maken. Wij kunnen uren door een winkelcentrum wandelen en genieten zonder een cent uit te geven. De indrukken zijn genoeg. We maken de klik 'we geven niets uit'.
Op die manier is het vrij makkelijk om 'low budget' te reizen.

Maar Liefde vind ik toch het allerbelangrijkste. Als het slecht gaat tussen ons, kan ik van niets genieten. Zelfs niet van een lekker maal. Tenzij ik dan omgeven ben door liefdevolle mensen. Maar als het goed zit, dan heb ik niets nodig. Of toch niet veel en kan ik van de onozelste futuliteiten genieten.

Het is ondertussen kwart na 3 en ben nog klaarwakker. Het zal nachtje door worden vrees ik. Ik kan tenminste nog lekker warm in mijn bedje liggen. Tegenover enkele mensen die binnen zittend wachten.

De ferry van 3u is toegekomen en weer vertrokken naar de Lofoten.
Naar de kleine eilandjes zijn we tot nu toe de enigste toeristen.

Schattig klein

Och hoe schattig klein is ons tuuteke. We staan als eerste op rij, niet moeilijk als we de enigste zijn.

Eerste in de rij

Wat een mooi speciaal licht in de verte.

Speciaal licht

1. Belmans:
    2 augustus 2023
    Hoi, petje af voor jullie doorzettingsvermogen ❤️
  2. Laurens & Woon:
    Hihi thx
  3. Unnie:
    Hip hip hoeraaaaaaa 🎉🎉🎉
    Gelukkige verjaardag, laat je maar is goe in de watten leggen 🎁🎂🎊
  4. Laurens & Woon:
    2 augustus 2023
    Haha dankjewel nu op ferry. Heb al koffietje aan €4 gehad. Das pas verwenning! Duurste koffie ooit 😆
  5. Oempe:
    Gelukkige verjaardag Woonnie !!! Laat Laurens vandaag jou m
  6. Oempe:
    2 augustus 2023
    Lap, met mijn dikke vingers en nog zo vroeg in de ochtend lukt typen precies Ni zo goe 🤣. Dus .... Gelukkige verjaardag Woonnie 🎉🥂 ... vandaag trakteer je jezelf maar op een lekker stuk 🍰! 😉
  7. Laurens & Woon:
    🤣🤣 okidoki merciekes 🤗
  8. Vandecasteele:
    2 augustus 2023
    Happy birthday to you. Happy happy birthday to you .Hipipip hoera Hipipip hoera.:-)))Laat je maar eens goed verwennen door je ventje Woon.Groetjes Nancy en Yuri en Dotje.xxx
  9. Laurens & Woon:
    Dankjulliewel merciekes thanks 😆
    Hij is al goe begonnen op de ferry met een koffietje van €4! 😆
    Ahja ik moet een beetje wakker blijven om op de zee te kunnen turen 😆
  10. Vandecasteele:
    Goed zo goed bezig 🤣🤣🤣
  11. Eva:
    2 augustus 2023
    Het is zo, iedereen maakt er zich schuldig aan van alles te gewoon te vinden en bijgevolg niet genoeg te appreciëren. Terwijl als we er allemaal een beetje meer bij zouden stilstaan en zouden beseffen wat voor geluk we hebben dat ter beschikking te hebben…
    En het zou voor iedereen eens goed zijn om al die dingen te moeten missen .
    Ik probeer zelf stil te staan bij al het confort dat ik heb en mij bewust te zijn dat het ook anders kan.

Geniet nog van uwe verjaardag Woonie!
  12. Laurens & Woon:
    3 augustus 2023
    Merciekes Evaatje, het was een geslaagde dag